• Hopp til hovedinnhold
  • Hopp til primært sidefelt
  • Kamper & resultater
    • Serien
    • Treningskamper
    • Cuper
  • Spillere & trenere 2026/2027
  • Billetter til kamper
  • Historie
  • INFORMATION IN ENGLISH
  • BLI MEDLEM
Sunderland Supporter Club – Scandinavian Branch

Sunderland Supporter Club - Scandinavian Branch

Brexit

27. februar, 2018 by admin 7 kommentarer

27. februar
Ellis Short har forlatt London og flyttet sin finansakrobatikk tilbake til USA. Sammen med det er hele familien på flyttelasset. Huset i London solgt og nå gjenstår det bare å kvitte seg med Sundelandeierskapet.

Intensjonene hans har nok vært de beste, men når rådgiverne ikke har stått i stil har det gått som det har gått. Den triggerhappye amerikaneren med irske aner har kjent hvordan det er å ikke lykkes på en arena han har vært avhengig av annen ekspertise enn sin egen.
Han var ikke langt unna å bli buret inne for sine krumspring når det gjelder penger og Sunderland har blitt en like stor klamp om foten økonomisk.
For Short har investert penger i Sunderland som han aldri vil få igjen og nå vil han bare at en ny eier skal overta et lån på £ 69 millioner.

Vi får håpe han lykkes med å finne en ny eier som kan løfte klubben dit den kan og bør være, i toppen.
Brexit eller det at Storbritannia forlater EU er foranledningen til relokaliseringen av forretningsdriften til Ellis Short.
Han har ikke lykkes med fotball og etter mange feilinvesteringer i managere og administrative nikkedukker har han fått nok av leketøyet sitt. Han har mistet lysten på å eie Sunderland og da er det like greitt å selge unna selv med tap.

Vi kommer ikke til å savne ham for listen over dumheter er lang. Allardyce ville blitt om han hadde fått penger til å videreutvikle laget med. Bruce og O’Neill skulle aldri blitt sparket og Di Canio skulle aldri ha fått jobb hos oss.
De største tabbene er klare.

Filed Under: Nyheter

Reader Interactions

Kommentarer

  1. Jørn. says

    2. mars, 2018 ved 21:55

    Man kan vel bare her samstemme med artikkelforfatteren, at like greit han trakk seg. Men det skulle jo vært for lenge siden..

    Eiendomskongen Thon uttalte en gang ang. suksess eller ikke i skips og cruisefart, at «når det ikke gikk bra, var det fordi dette rett og slett var en bransje jeg ikke hadde greie på» ..

    Forøvrig, er ikke jeg spesielt orientert omkring Sunderland, men registrerer at påfallende lite interesse fra tilhengere her på forumet,foruten admin.Kan virke som de har gitt opp. I å fall sørgelig.

    Vh Jørn.

    Svar
    • Admiralen says

      3. mars, 2018 ved 21:42

      Vi er nok flere som følger med her, men det er ikke så mye å kommentere? Big Sam, glad han forsvant, egohue. Liker han vi har fått inn nå, men uten styring blir det nok bortekamp på Meadow Lane om Notts County rykker opp. Kul bane, var der å så de mot Coventry. Da snakker vi engelsk fotball, ikke arabisk dollarknulling.
      Helsing
      Admiralen

      Svar
  2. Jørn. says

    2. mars, 2018 ved 22:52

    Samt: «intet så galt at ikke godt for noe» ..: dette eierskiftet kan jo medføre at de gyyselige stripeskjortene, blir plassert der de hører hjemme: i søpla. Og på med de gode gamle !

    Vh Jørn.

    Svar
  3. Lars says

    3. mars, 2018 ved 02:26

    Jeg følger med på hver kamp fortsatt, men jeg kjenner bare at jeg er lei av å klage. Nå rykker vi ned et nivå til også får vi satse på st de begynner å bruke talentene sine istendenfor overbetalte spillere som Jack Rodwell, Lamine Kone og Darron Gibson.

    Svar
    • Lars says

      3. mars, 2018 ved 10:13

      Jeg kan være fornøyd med å være et Championship lag en periode bare så lenge jeg ser at spillerne gir slt og at jeg tror på de

      Svar
    • Lars says

      3. mars, 2018 ved 10:14

      Jeg kan være fornøyd med å være et Championship lag en periode bare så lenge jeg ser at spillerne gir slt og at jeg tror på de

      Svar
    • Jørn. says

      3. mars, 2018 ved 14:31

      Er nok noe typisk med nye eiere fra utlandet, at vil raskt kjøpe seg til suksess. Uten at de behersker faget, eller eng. lokal og fotbalkutur.
      Og slik qvikkfixsfære, har ofte tendens til å kontraktfeste nye spillere/store «navn» i stallen. Men som i realiteten er langt over høyden, og tenker mer på pensjonstilværelse.. Men som altså får temmelig fet lønnskontrakt.
      Prestasjonene og innstillingen er ikke alltid like fet.

      Nei, synd for Sunderland at ikke sikret seg retur av Big Sam.
      Han vil nok neppe nå forlate Everton, til fordel for en klubb med ene beinet i nivå 3. Sørgelig det, men muligheten ligger i å få tak i evn en annen, med humør og innsatsvilje. Masse folk på fotballøya ..

      VhJørn.

      Svar

Legg igjen en kommentar Avbryt svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Hoved sidebar

Søk

Mer lesestoff

HER ER EUROPA LEAGUE

24 plasser er åpen for lag som må gjennom kvalifiseringskamper før man kommer til seriespill. Der vil de 36 lagene deles … [Les mer...] omHER ER EUROPA LEAGUE

FRA NIVÅ TRE TIL EUROPA CUP SPILL!

Trai Hume med kampens første mål Sunderland 2 Chelsea 1 (1-0)Premier LeagueSunderland Stadium of Lightmål: Hume … [Les mer...] omFRA NIVÅ TRE TIL EUROPA CUP SPILL!

MEMDLEMSAVGIFT FOR SESONGEN 26/27

Vi endrer ikke satsene på medlemsavgiften og er takknemlige for om denne betales inn nå.De som ikke betaler vil få … [Les mer...] omMEMDLEMSAVGIFT FOR SESONGEN 26/27

DET BLIR EN ELLEVILL SØNDAG

Granit Xhaka kan bidra til en fantastisk sesongslutt Søndag må være en fin dag å samles på puber rundt om. De som … [Les mer...] omDET BLIR EN ELLEVILL SØNDAG

BEST I ALT I 2. OMGANG

Tarkowski blir en lettvekter mot Brobbeys kraft Everton 1 Sunderland 3 (1-0)Premier LeagueHill Dickinson Stadium … [Les mer...] omBEST I ALT I 2. OMGANG

TOPP TI OG EUROPA ELLER?

Greier Le Bris Europacup kvalik i første Premier league sesong?Om kampen mot Manchester United skal være en pekepinn så … [Les mer...] omTOPP TI OG EUROPA ELLER?

SJANSENE VAR DER,MEN 0-0

Sunderland 0 Manchester United 0Premier LeagueSunderland Stadium of … [Les mer...] omSJANSENE VAR DER,MEN 0-0

SEKS POENG MOT NEWCASTLE,EUROPA NESTE?

Dan Ballard er ute mot Manchester United da utestengelsen på tre kamper blir stående. Ellers skal alle være klare. … [Les mer...] omSEKS POENG MOT NEWCASTLE,EUROPA NESTE?

Arkiv

Siste kommentarer

  • Trond-Henry Skjønsfjell til HER ER EUROPA LEAGUE
  • Henrik Stolt-Nielsen til FRA NIVÅ TRE TIL EUROPA CUP SPILL!
  • Hans Geir Skar til FRA NIVÅ TRE TIL EUROPA CUP SPILL!
  • Erik Abrahamsen til BEST I ALT I 2. OMGANG
  • Admiralen til Straffekonkurranse på Hill Dickinson
  • Admiralen til ASTON VILLA KAMPEN I ETTERKANT
  • Max til HAR DU EN MENING OM PREMIER LEAGUE DENNE SESONGEN?
  • Lasse Nilsen til HAR DU EN MENING OM PREMIER LEAGUE DENNE SESONGEN?

Eksterne lenker

  • SAFC Fans
  • SAFC Klubben
  • SAFC Nyheter
  • SAFC Resultater
  • SAFC Spillere og ansatte
  • SAFC Videoer

Copyright © 2026 · Magazine Pro on Genesis Framework · WordPress · Logg inn